## تویوتا لوین توربوشارژ: ترکیبی از طراحی اسپرت و فناوری ژاپنی

تویوتا لوین توربوشارژ، محصولی مشترک از تویوتا ژاپن و GAC چین، در دو نسخه بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود. این خودرو در واقع نسخه ای اسپرت‌تر از تویوتا کرولا است که با کد اتاق E210 شناخته می‌شود و دوازدهمین نسل از خانواده کرولا محسوب می‌شود.

تفاوت اصلی لوین با کرولا در طراحی ظاهری آن است. لوین چهره‌ای جوان‌پسندتر و اسپرت‌تر دارد. شرکت GAC-TOYOTA در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در گوانگژو، چین واقع شده است. این شرکت وظیفه تولید و مونتاژ محصولات گروه تویوتا را بر عهده دارد. علاوه بر لوین، خودروهایی مانند هایلندر، فرانتلندر، C-HR و ونزا نیز توسط این شرکت تولید می‌شوند.

در بازار ایران، شرکت‌هایی مانند برساوش و معین خودرو ایرانیان مسئولیت واردات نسخه‌های بنزینی و هیبریدی تویوتا لوین توربوشارژ را بر عهده دارند.

## محبوبیت تویوتا لوین توربوشارژ

نسخه بنزینی این خودرو در بازار جهانی شاید محبوبیت چندانی پیدا نکند. زیرا از نظر فنی، شباهت زیادی به خودروهای چینی دارد. شتاب این خودرو بالای ۱۰ ثانیه در ۱۰۰ کیلومتر است. لوین بنزینی با موتور ۱.۲ لیتری ۱۶ سوپاپه، ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن به ۱۸۵ کیلومتر می‌رسد و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. از نظر فنی، میراث این خودرو بیشتر به چینی‌ها می‌رسد و از نظر آپشن نیز نشانه‌هایی از این میراث در آن دیده می‌شود. به همین دلیل، لوین بنزینی نسبت به خودروهای ژاپنی هم‌رده خود، آپشن‌های پرکاربردتری دارد.

مدل هیبریدی لوین، مجهز به موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است. قدرت این موتور در حالت بنزینی ۹۸ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴۲ نیوتن متر است. قدرت موتور برقی این خودرو ۹۶ اسب بخار و گشتاور آن تقریبا مشابه مدل بنزینی است.
سرعت مدل هیبریدی لوین، نسبت به مدل بنزینی ۱۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۹.۵ لیتر بنزین است که بهبود قابل توجهی نسبت به مدل بنزینی دارد.

پایگاه خبری فرصت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *